søndag 31. januar 2010

Kyllinggryte med karri og kokos

Denne oppskriften fant jeg i et gratis matblad et sted, og rev ut siden og tok den med meg hjem. Jeg gjorde noen små endringer i oppskriften, og syns reslutatet ble ganske så bra!

Du trenger:


400 g kyllingfileter
2 ts paprikapulver
1 boks kokosmelk
2 ts karripasta (jeg brukte rød)
2 stk snackpaprika i strimler
2 båter finhakket hvitløk
4 stk finhakket vårløk
200 g skivet østerssopp
Saften av 1/2 - 1 lime
Frisk koriander
Salt & pepper


Skjær kyllingfiletene i strimler, og brun dem i olje. Dryss over paprikapulver og hvitløk, og brun de litt til.

Tilsett kokosmelk og karripasta, senk varmen og la det småkoke i ca 10 min.



Fres grønnsaker og sopp raskt i litt olje og tilsett dem i gryten. Smak til med limesaft, salt og pepper.



Før servering drysser du over frisk koriander, og server med jasminris og et godt brød.


Her fikk denne middagen mange godlyder fra samboeren, og faktisk terningkast 5! Det skjer svært sjelden, så jeg tror maten kan anbefales!

Som du ser på det øverste bildet, ligger kyllingen på en gul plastplate og grønnsakene på en grønn. Vi har også en rød (til rødt kjøtt), en blå (til fisk og skalldyr) og en blank til div. andre ting. De er utrolig kjekke å ha når man skal skjære opp flere forskjellige ting til en rett, da husker man å ikke skjære andre ting på en plate man allerede har skåret rå kylling på, feks, samtidig som de er bøyelige og går fint i oppvaskmaskin. Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar