lørdag 20. februar 2010

Tacopizza

Som nevnt tidligere, elsker samboeren alt som involverer tacokrydder. På torsdag skulle vi få samboerens bror på besøk, og ifølge samboeren ønsket han seg tacopizza. Av erfaring vet jeg da at det er samboeren selv som vil ha dette, men greit nok, jeg lagde det.

Til pizzabunnen bruker jeg samme grunndeig som til focacciaen, og den finner du her.
Jeg lager oppskriften dobbel, så har jeg til to store langpannepizzaer. Det er alltid greit å ha en til overs, enten til å fryse ned eller så samboeren har til lunsj et par dager.

Lot deigen heve seg opp to ganger, over ca 2 timer, før jeg fordelte den på to langpanner dekket med bakepapir. Lot deigen flyte litt utover,  så fikk den hvile i 10 - 15 min før jeg kjevlet den lett og greit utover.


Til toppingen (1 pizza) trenger du:

1 glass tacosaus
500 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder
Litt vann
De grønnsakene du vil ha (jeg brukte denne gangen løk, sopp, mais, rød chili og paprika)
Nachos/tacoskjell
Revet ost


Hell sausen utover bunnen og smør utover.




Kjøttdeigen steker du og tilbreder etter instruksjonene på tacokrydderposen. Fordel dette også utover bunnen og salsaen.




Strø over de grønnsakene du vil ha.....






...og nachosene/tacoskjellene + ost...




....og stek i ca 20 min på 225 grader.


 


Jeg eeeelsker guacamole, så jeg lager selvsagt dette til. Rømme er også veldig godt på!




Samboeren ga idag terningkast 5, broren ga 6 (mulig han ikke turte annet...).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar