torsdag 11. februar 2010

Planlegging til bursdagsfest

Jeg fyller år en gang i løpet av neste uke, og i den anledning skal jeg ha noen venninner på en liten bursdagsfeiring på lørdagen.

Etter en tidligere fest i leiligheten med naboklage ++, får jeg egentlig ikke lov å ha fest, men en liten bursdagsfeiring ble godtatt under tvil... :)

Uansett, velkomstdrink, middag, kake og snacks må det jo bli.

Velkomstdrinken tror jeg at jeg gjør enkel, et glass musserende er alltid bra!

Middagen blir hjemmelaget lasagne med salat og nybakt focaccia til. Lasagne kan jeg ganske bra, og focacciaen begynner jeg å skjønne, så det bør jo gå greit :)

Kaka blir i år en sjokoladepavlova med friske bringebær og revet mørk sjokolade.... mmm det høres så bra ut! Får bare håpe at det blir like bra som jeg tror. Kakebunnen ble laget igår, det er en kjempefordel med denne kaka! Dvs at jeg på lørdagen bare trenger å vispe krem, dandere med bær og sjokoladekake og servere. Så får vi håpe den faller i smak :)

Siden det blir litt jobb med middagen, tror jeg at jeg gjør det enkelt med snacks... blir vel det vanlige + et fat med div. rå grønnsaker og en yoghurtdip, vi får se :)

Uansett gleder jeg meg masse, og har skrevet handlelisten klar! Må huske å kjøpe en ny ildfast form til lasagnen også, den ene jeg har blir litt lite. (Herlig med gode grunner til å shoppe!!!)

Bilder og oppskrifter kommert etterhvert :)

2 kommentarer:

  1. Tineeeee.. jeg har så lyst til å være der:) men kan ikke være to plasser samtidig desverre, men mulig jeg kommer for å smake på snacksen etterhvert da!

    SvarSlett
  2. Mmmmmmmmmmmmmm, maten smakte fortreffelig Tine! Og kaka var jo helt fantastisk. :):)

    BE

    SvarSlett