onsdag 3. februar 2010

Juksete tacoburgere av kyllingkjøttdeig.

Samboeren elsker alt som er tilsatt tacokrydder (han lager bl.a. tacopizza, tacopai og tacogryte...), så når jeg på tlf igår foreslo tacokyllingburgere til middag var han rimelig rask å overtale til å ta turen på butikken for å handle inn nødvendige ingredienser.

Jeg kaller disse "juksete" fordi jeg egentlig burde laget krydderblandingen selv, men sambo syns selvsagt det er bedre med ferdigkjøpt tacokrydderblanding, og det funker best med korte, enkle handlelister til samboeren når han er sulten...

Du trenger (til 6 store burgere):

2 pk kyllingkjøttdeig
1 finhakket løk
1 egg
En passende slump med tacokrydder

Hamburgerbrød
+ det du ønsker av tilbehør (Vi hadde salat, salsa, rømme, ost, jalapenos og løk (sprøstekt til meg, rå til han)).

Bland kjøttdeig, finhakket løk, egg og krydder sammen i en bolle med hendene, og form 6 store fine burgere som du steker i en panne. Den siste tiden kan du slenge på en osteskive om du vil ha denne litt smeltet.

Raskt, godt og veldig mettende!
Jeg orket én, samboer 3... Så nå har jeg 2 igjen jeg kan kose meg med ikveld mens jeg er gressenke! Hurra!




Og til dere som lurer: Samboeren ga det terningkast 5 minus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar